De winnende offerte

de winnende offerte

Met een goede offerte maak je het verschil tussen een opdracht binnen halen of mislopen. De eerste indruk heb je al gemaakt met een persoonlijk acquisitiegesprek. Nu is het tijd om de klant te laten zien dat je hem begrepen hebt en dat jij hem kunt helpen.

Een offerte is meer dan een prijsopgave, het is ook een visitekaartje. Hij mag niet te kort zijn, want dan lijkt het net of je dienst niet zoveel voorstelt. Maar te lang is ook niet goed, want dan haakt de potentiële opdrachtgever misschien juist af. De winnende offerte is precies de juiste combinatie van jouw expertise, goede voorwaarden en een eerlijke prijs.


Lees de 10 tips waarmee je gaat scoren:

Lees deze blog

Blog of column?

bloggende huisvrouw

Voor mijn werk als zakelijk blogger wordt me nogal eens gevraagd wat eigenlijk het verschil is tussen een column en een blog. Eerlijk gezegd lopen die twee nogal eens in elkaar over en zijn er misschien wel meer overeenkomsten dan verschillen.

Blog

Een weblog of blog is een soort publiek dagboek op het internet.Je mag heel persoonlijk schrijven over dingen die jou bezig houden. Dat kan echt van alles zijn. Een zakelijk blogger schrijft de blogs in opdracht van een bedrijf of een persoon. Maar ook dan kan het best een persoonlijk onderwerp zijn.

Lees deze blog

Egogenre, mooi blogwoord!

historischemargrietIn mijn blog “7 tips voor een succesvolle zakelijke blog” schrijf ik dat gortdroge onderwerpen aantrekkelijk kunnen worden gemaakt met een persoonlijke noot (tip 4). De ombudsvrouw van De Volkskrant meldt hetzelfde in haar artikel “Journalisten krijgen steeds meer een gezicht” van zaterdag 28 februari.

Lees deze blog

Zeven tips voor een succesvolle zakelijke blog

schrijvenisschrappenEen zakelijke blog trekt klanten naar je website en vergroot je kans op online succes. Maar dan moet je wel gaan schrijven. Met deze 7 tips in je achterhoofd gaat het je lukken!

1. Deel jouw kennis met je klant

Wees niet bang om iets weg te geven. Hiermee wek je vertrouwen en zullen klanten jou gaan zien als expert. Bij een expert zullen ze graag terug komen.
Lees deze blog

Hebberig van een webinar

hebberig

Zaterdag 23 november zat ik achter de laptop voor mijn eerste webinar. Het woord alleen al zorgde voor hooggespannen verwachtingen. Laat het eens over je tong rollen: w e b i n a r…. Als tekstschrijver raak je daar gewoon een beetje opgewonden van. Ik had geen idee wat ik kon verwachten. Zou ik de spreker zien? Zou hij mij ook kunnen zien? Ik had mij geïnstalleerd in de kamer van mijn zoon, aan zijn overvolle bureau. De afgekloven pennen en kauwgum opzij geschoven. De deur op slot gedaan zodat er geen kinderen binnen konden komen om dingen te vragen die voor een moeder belangrijk zijn om te beantwoorden, maar niet voor een tekstschrijver.

Lees deze blog