Interview
Een belangrijk deel van je bedrijfscommunicatie is de informatie-uitwisseling tussen mensen van binnen en buiten de organisatie. Wil je graag vertellen wat er speelt in jouw organisatie dan kun je gebruikmaken van interviews. Dat klinkt heel spannend maar dat is het niet. Een interview voor een positief artikel lijkt meestal meer op een gesprek waarin de interviewer probeert te ontdekken wat er bijzonder en belangrijk aan het onderwerp is. Met de informatie die je hiermee verzamelt schrijf je vervolgens een artikel voor in het bedrijfsmagazine, de krant of je nieuwsbrief. Want wie kan beter vertellen over een product of dienst dan een tevreden klant of een speciale leverancier? En wat is het leuk om eens te lezen over een werknemer die een nieuw project begeleidt.
Interviewen is erg leuk om te doen. Ik schrijf regelmatig in opdracht van verschillende organisaties artikelen in de krant, het intranet, of een personeelsblad op basis van een interview. Zowel op locatie als online.
Wat anderen zeggen:
"In Hilde heeft Fendert Lokaal een redacteur met een prettige schrijfstijl. Hilde weet haarfijn het onderwerp van het artikel toe te lichten en het voor iedereen begrijpelijk op te schrijven. Daar is niet alleen de uitgeverij, maar ook de lezer zeer blij mee."
Jan Willem van Bodegom
Mede-eigenaar/hoofdredacteur Fendert Lokaal