Storytelling

Storytelling wordt steeds vaker ingezet om producten en diensten onder de aandacht te brengen. Iedereen kan zich namelijk veel sterker identificeren met personages in een verhaal dan met cijfers, jaartallen, waarschuwingen of verkooppraatjes. Sommige supermarktreclames bijvoorbeeld, zijn uitgegroeid tot langlopende series met hoofdpersonen die van alles meemaken en waarvan we bijna denken dat ze echt bestaan. Onbewust krijgen we sympathie voor de winkel waar ze werken of altijd hun (klus)boodschappen doen.

Met storytelling vertel je een verhaal waarin je lezer zich kan verplaatsen en wat op een subtiele manier inspeelt op dromen en verlangens.

Gebruik storytelling bijvoorbeeld om droge kennis inspirerend te maken. Of om een product te verkopen zonder dat expliciet te zeggen.
Durf in het voorwoord van je beleidstekst eens iets te vertellen over je persoonlijke leven. Wedden dat het stuk beter gelezen wordt!

Wat anderen zeggen:

 "Het Werkplein Hart van West-Brabant is het vangnet voor mensen die nergens anders terecht kunnen voor ondersteuning bij werk en inkomen. Als sociale dienst voor 6 gemeenten, is het erg belangrijk dat onze (web)teksten voor iedereen toegankelijk zijn. Hilde heeft ons op een zeer prettige manier geholpen bij de teksten voor onze nieuwe website.

Mede dankzij haar inzet staat er nu een website waarmee voor onze klanten snel duidelijk is waarvoor ze bij het Werkplein terechtkunnen, waaraan ze moeten voldoen en hoe ze ondersteuning kunnen aanvragen. Daarmee zijn zowel ons klanten als onze medewerkers erg geholpen."

Erik Jacobs (projectleider Werkplein Hart van West-Brabant)