Copywriting
Wat doet een copywriter?
Een copywriter is eigenlijk een verkoper. Goede verkopers in de winkel kunnen je pratend tot aankoop overhalen, een goede copywriter doet dat schrijvend. En omdat we steeds vaker online winkelen en informatie zoeken, worden goede copywriters steeds belangrijker.
Spreektaal vs. Schrijftaal
Copywriters zetten dus een product in de markt. Daarvoor kunnen ze allerlei hulpmiddelen inzetten die niet persé hoeven te leiden tot een grammaticaal foutloze tekst. Soms juist niet! Vaak gebruikt een copywriter tekst die aansluit bij de spreektaal van de doelgroep. En een copywriter zal dus best wel eens een zin beginnen met ‘en’. Want dat doe je ook als je praat.
SEO
Zoekmachinevriendelijke teksten, of SEO-teksten laten je website scoren. Een goede copywriter bouwt zijn tekst zo op dat de zoekmachines je website beter weten te vinden. Zo komt de website hoog in de lijst van resultaten die de internetgebruiker te zien krijgt als hij zoek gaat naar informatie. En dat zorgt weer voor meer bezoekers. Welke teksten?De copywriter werkt in veel gevallen samen met een (online) marketingbureau. Ze zorgen dan samen voor een sterke reclameboodschap. Een copywriter schrijft naast de teksten van een website, ook teksten voor vlogs, flyers, nieuwsbrieven, brochures en zakelijke blogs.
Ben jij op zoek naar een copywriter of een tekstschrijver? Vraag dan een offerte aan bij Tekstbureau Roemers. Gespecialiseerd in copywriting, B1 teksten en zakelijke blogs. Of bel direct 06-30317241.
Tip:Zoek je een goede copywriter? Tekstbureau Roemers helpt je graag al jouw ideeën op papier te zetten. |